2010. október 4., hétfő

A tegnapi... + szolgálati közlemények!

Nem mondom, mostanában elég kevés időm van gyurmázni :( Az a kevés is nagyjából a megrendelésekre fordítódik. Azért néha beiktatok 1-2 saját dolgot, különben sosem kerülne rájuk sor, másrészt nekem is fontos, hogy lelkesen és jó hozzáállással tudjam folytatni utána a "kötelezőket".
Így is azt érzem, hogy keveset foglalkozok azzal, amivel igazán kéne (suli), de ezt inkább a lustaságomnak tudom be :)

Bár a bejegyzés címe az, hogy "a tegnapi", de ha jobban belegondolok, nem... Sokkal inkább múlt heti, de akármelyik napot ráfoghatnám bármelyikre :)
Azért tegnap este is születtek új dolgok. Köztük a legegyszerűbbek, a kedvenceim, de erről később! :)

Ez a kis baglyos gyűrű nagy szerelem :) Bár sikerült magam meggyőznöm, hogy inkább mégse tartsam meg.
Van egy enyhe bagoly-mániám, illetve még elsők között készítettem el a baglyos fülimet a pingvin mintájára. Ez most annak a lapított verziója, szárnyakkal megspékelve, hogy ne legyen olyan meztelen :) Legközelebb talán lábacskákat is kaphat majd :D



Kísérletezgettem a masnikkal... És ez a gyűrű született belőle:


Felteszem majd Meskára, de ő még próbaverziós, ezért kedvezményes áron lehet majd hozzájutni.

Ezek az ötletek egyébként nagyrészt a múltkori Facebook-os játékról származnak, amikor arról írtatok, miket látnátok tőlem szívesen gyurmából :) Volt aminél a homlokomra csaptam, mint például a masnis gyűrű is, volt amit meg egyből láttam a fejemben, a saját verziómban :)

Éééés most megmutatom a kedvencem! Ja, ne számítsatok semmi nagy durranásra :D Csak mostanában valahogy rákattantam az üvegből készült pöttyfülikre. Igazából én nagyon-nagyon fülbevalós vagyok, de mostanában elkezdtem nyakláncokat is hordani. Mégpedig az igen hangsúlyos fajtákat, amik mellé a feltűnő lógós fülijeim nem bizonyulnak túl jó választásnak. Együtt már sok. És mivel a fülbevaló nálam nem maradhat el, ezért általában leszavazom a nyakláncot. Mostmár van jópár pöttyfülim, de csak bizonyos színekkel tudom őket kombinálni. Ez adta meg a kezdőlökést: végülis nem csak üvegből lehet pöttyfülit készíteni, hanem gyurmából is :))
És lelakkozva (de hmmmm, még matton is!:)) nagyon mutatósak. Kicsit emlékeztetnek az m&m's-re :)) Főleg a barna... Úúú, olyan mintha csokis lenne!
Remélem ilyesmit más még nem csinált - én még nem találkoztam vele... Nem mintha mondjuk akkora kreativitást igényelt volna ezt kitalálni :) mindegy, úgyis azzal fogok szórakozni, hogy minél jobb színösszeállításokat kreáljak belőlük. Ez a napsárga-élénk zöld-csokibarna engem most elvarázsol :) Kár, hogy nincs 6 fülünk :)


(a kép elég gyenge lett...)


Na és akkor még olyan kérdéseket feszegetnék, hogy.... Meskán most indult egy új lehetőség, tulajdonképpen egy fórum. Ezen most kirobbant minden, ami szerintem 2 éve halmozódik az emberekben :)
Ennek kapcsán végre rászántam magam, hogy készítsek egy Excel-táblázatot, amibe minden adatot beviszek.
Felsoroltam, hogy miket használok fel 1-1 ékszer elkészítéséhez (gyurma, szerelőpálca, karika, fülbevaló alap, lánc, kapocs, pillanatragasztó, kétkomponensű ragasztó, gyűrűalap, fülbevaló vég, lakk, csomagoló anyagok,...) és megadott termékeknél kiválogattam. Pl hogy egy rózsás gyűrűhöz a következő anyagokra van szükségem: gyurma, gyűrű alap, kétkomponensű ragasztó, csomagoló anyag.
Persze a gyurmánál, ragasztónál, lakknál, tehát azoknál az anyagoknál, ahol nem darabszám van, kicsit nehéz a helyzet. Nem tudom egyértelműen odaírni, hogy 2 db valami kell. Mert csak egy pötty ragasztót használok. Vagy egy kis törésnyi gyurmát, esetleg 3 ecsetvonásnyi lakkot..... Szóval ezeket csak úgy saccra tudtam beírni, remélem nem tévedtem nagyot.
Ebből lett egy oszlopom, ez az anyagköltség. Illetve így kezdődik a második oszlopom is, amibe tartoznak a plusz dolgok. Itt számolom bele a Meska-díjakat, stbstb. Mindenféle plusz kiadást, ami az eladással jár, illetve a munkadíjam, és a "hasznot" - na, azért meg kell állapítanom, hogy akkorát nem kaszálok :)
Még csak 1-2 dologra alkalmaztam ezt a táblázatot, de elég jól működik, és nagyon sokat segít a kalkulálásban. Mostmár az új ékszereknél mérem az időt, hogy mennyi időmbe telt elkészíteni. Odafigyelek, hogy mekkora darab gyurmát törtem le a tömbből, és ha elkezdem az új ragasztót, majd számolni fogom, hogy mennyi ékszerre elegendő. Nyilván nem túl pontos, de még mindig jobb, mint hasraütés-szerűen meghatározni az árakat. Bár ezzel összevetve elmondhatom, hogy viszonylag jól sikerült eddig :) Ugyanakkor 1-2 ékszernél fokozatosan és kis léptékben, de kénytelen leszek áremeléshez folyamodni. Najó, ne gondoljatok drasztikus változásokra azért... :) Amit érint, azt is nagyjából 200, maximum 500Ft-tal. Remélem ez majd senkit nem tántorít el attól, hogy tőlem vásároljon! :) 

És még valami: tudom, még csak október van, de... nekem MÁR október van! :) Személyes mániám, hogy amint korán sötétedik és kint hideg van, bent meg fűtünk, én már a karácsonyt várom. (Ez most is így van:)) Ehhez azonban hozzátartozik, hogy a december közeledtével az iskolai dolgaim is besűrűsödnek (Zh-hegyek, vizsgák...), szeretnék foglalkozni a saját ötleteimmel is, illetve az ajándékok beszerzésével és készítésével. Ezen kívül bizonyára sokan szeretnétek majd idén is általam készített ékszereket ajándékozni... Ennek egyelőre semmi akadálya, csupán annyit kérek, hogy gondolkodjatok rajta, és legkésőbb OKTÓBER VÉGÉIG jelezzétek felém vásárlási szándékotokat! A később beérkező megrendeléseknek lehet, hogy már csak januárban tudok eleget tenni.
Előre is köszönöm a megértést! :)

9 megjegyzés:

Mona írta...

Kinga, el kell szomorítanom: már én is készítettem gyurmából pöttyfülit :D Saját magamnak az 5 kedvenc színemben :)

Vivi írta...

Ezek a fülik írtó jók !!! :D
Hiányzik belőle egy nagy M betű és kész az M&M bogyóka :D Kedvencem :P
Erről a csokibogyók jutnak eszembe ;)
Azt hiszem ilyenre szükségem lesz :)

Puszi Vivi

Petrus írta...

szia!
Újabb dicséret és gratuláció az ötletekért és a kivitelezésekért. =)
Újabban a rózsáidba vagyok szerelmes. Azok a gyűrűk, fülbevalók. *.*
Én is próbálkoztam már rózsával (persze csak saját használatra), de az enyémek nem olyan szépek. A tiédekben van valami különleges báj. :P
Karácsonyra szeretném meglepni magam egy rózsás nyaklánccal, ha még lehetséges.
Előre is köszönöm.. Petrus =)

Anita írta...

Nagyon szépek! Főleg a masnis gyürű tetszik nekem. :)

zsanni írta...

Szia!
Nagyon szeretem a munkáidat,ezért ha elnézel hozzám van számodra valamim!!!
zsanniekszerei.blogspot.com

LNóri írta...

na, hát ezt igazán sajnálom, hogy nem tudtam hamarabb...
akkor nem lógós üveg fülit küldtem volna, hanem ilyen pötty fülit,
csak akkor mikor erről szó volt köztünk, még nem voltál lelkes miatta...:(:(:(

Élet és egyéb írta...

Óriási ez a bogoly :) Imádom :P

kinga írta...

Nóri, igazából még mindig lógós párti vagyok ;) kb egy hónapja kattantam csak rá az icipici bedugósakra, hogy ne "nyomja el" a nyakláncot :)

diana írta...

Szió:)
Egy ideje már nézegetem az alkotásaid és rettentően tetszenek:) Én is gyurmázgatok, de csak most lett bátorságom ahhoz, hogy blogot is csináljak nekik:)
Egy linkcserét szeretnék kérni a hamarosan beinduló blogomhoz, ha lehetséges:)
http://fimoomania.blogspot.com/
Üdv:
diana:)