2012. augusztus 27., hétfő

Körömlakk és gyurma

Ez a bejegyzés elsősorban azoknak a gyurmásoknak szól, akik hozzám hasonlóan rajonganak a színes körmökért :) Én elsősorban praktikus okokból szoktam lakkozni a körmeim, nem utolsó sorban pedig imádom a színek kavalkádját :)


Sajnos viszont hamar megtapasztaltam, hogy a szépen lakkozott körmök és a gyurmázás nem fér meg egymás mellett.... A gyurma a műanyagokat (és a körömlakkot is!) oldja. Éppen ezért nem szabad a gyurmákat műanyag dobozban tárolni, mert egy idő után a doboz nyúlóssá válhat.
A körömlakknál más a helyzet, de végeredményben hasonló. A gyurmától matt hatása lesz - amire azt gondolnánk, hogy csak "gyurmás" lett, viszont ha megpróbáljuk lekaparni, bizony lejön vele együtt a lakk is!
Ha az ember gyakran gyurmázik, nagyon bosszantó tud lenni, amikor a frissen lakkozott körmök elcsúfulnak. Legalábbis nekem nincs idegzetem ilyen rendszerességgel foglalkozni velük:) Viszont az egész biztos, hogy gyurmázás után a kilakkozott körmök határozottan csúnyák lesznek. Azt is tapasztaltam, hogy a lakk bizonyos esetekben elszínezheti a gyurmát. Ez annyira nem vészes, de emiatt mégis érdemes tisztára mosott, lakkozatlan körmökkel dolgozni!
Illetve egy másik megoldás, amit jó szívvel tudok javasolni:
Ha általában ugyanazt a körömlakkot használjátok - mondjuk a klasszikus piros híve vagytok, és nem váltogatjátok 3 naponta a körmötök színét, akkor érdemes egy réteg gel-lakkot felvinni a színes körmök felületére, amit UV-lámpa alatt tudtok rögzíteni. Nekem körülbelül egy hétig szokta így bírni a strapát, és a gyurma meg sem kottyan neki;)
Ezeket a lakkokat lehet különböző színekben is kapni, de szerintem a legegyszerűbb, ha a színtelent használjuk "fedőlakk-ként".
Nekem egy nagyon jópofa békás lámpám van, de pár ezer Forintért akármilyet lehet kapni:)


Végül pedig inspirációnak néhány manikűr ötlet :)

5 megjegyzés:

E írta...

És hogy szeded le a gél-lakkot? Lepattogzik róla? Le tudnád írni nekem röviden-tömören a folyamatot? Mert ellesném! :) (Bár nem a gyurmázás miatt, csak úgy.)

lex írta...

Tök jó pofa az a békás lámpa :D Nagyon tetszenek az inspirációk és én is kíváncsi lennék, hogyan lehet megszabadulni a gél-lakktól :)

kinga írta...

Na, az eltávolításra pont nem tudok értelmes módot írni:) Én a lekaparást szoktam választani:/ de van, amikor szinte egyben lehúzható... Állítólag acetonba áztatva leoldódik, de nekem ehhez nem volt türelmem:)

kinga írta...

Ezt most találtam:
http://timiapacban.hu/2011/08/10/mit-tegyunk-a-lenott-gellakkos-kormeinkkel-tuti-tipp-idohiannyal-kuzdoknek/#more-1740

:D

Szentke írta...

Sziasztok! Én kéz- és lábápoló vagyok, és bevallom szívesebben választom a gél lakkot, akinél engedi a körme, mint a zselét vagy a porcelánt (pedig ebből is létezik megerősítés, és elvileg nem is lenne árban különbség, csak nem reklámozzák :) ).
Röviden (ha valakit érdekel, hosszabb verziót is tudok írni miértekről, részletekről): két megoldás van, vagy teljesen reszeled (120-180-as, vagy esetleg a gyakorlottabbak 80-as reszelővel eleinte, aztán az egyre finomabbakra térve), és pikk-pakk lenn is van, vagy a fedőréteget lereszeled (bőrre nagyon vigyázva), és utána acetonba áztatod és vársz, kaparsz, vársz, kaparsz és ha még maradna, akkor azt óvatosan még reszelheted. :)

Azt hozzá kell tennem, hogy mivel nem körömlakkról van szó, hanem műkörömről (anyagában véve) ezért NAGYON fontos a megfelelő előkészítés, mert a köröm alá algásodhat vagy gombásodhat. Így az előkészítő (általában 3 az 1-ben) folyadékot nem szabad kihagyni. :)

Remélem tudtam segíteni, de írhattok bátran ha esetleg valakit sikerült nem elriasztanom. :)