2009. június 22., hétfő

polyvore

hurrá! hála évinek (byme) és a polyvor-nak nekem is sikerült ilyen összeállítást kreálnom. (hamarosan jön a névnapom^^) talán jobb is ha ezt egy ideig elfelejtem, mert még rákattanok :]


tegnap este (éjjel...) rámtört, hogy süssek. muffint. mert hogy nem akartam az egész éjszakát sütéssel tölteni, de niki blogját olvasgatva rábukkantam egy másik blogra, ancsikáéra. na valahol itt szállt el az agyam. egész pontosan a tárkonyos pulykaragu levesnél, de azt nem csinálhattam, ezért kinéztem egy szupergyors muffin receptet. gondoltam ezen majd kipróbálhatom az új habzsákszerű krémnyomó bigyóm is a sokféle fejjel. aztán valahogy kevésnek tűnt a tészta, és megláttam a konyhapulton a gyümölcsöket: kiwi, alma, banán,... banános már sokszor volt, a kiwi túl bizarr, meg kb a fél család nem enné meg, így hát maradt az alma. hmmm... almás-fajéhas muffin!! neki is álltam almát pucolni, szeletelni, beleturmixoltam a tésztába, öntöttem még hozzá egy kis tejet. már csak a fahéj volt vissza, amikor szomorúan tapasztaltam, hogy bizony elfogyott a fahéj. hát milyen háztartás az, ahol nincs fahéj??

mézeskalács fűszerből bezzeg 2 csomag is volt. ígyhát az került a tésztába. sajnos nem lettek túl szépek. picit összeestek, meg eleve kevés volt a tészta, úgyhogy legközelebb mindenből egy kicsit többet teszek bele!


a hozzávalók: 100g liszt, 100g margarin, 100g cukor, 2 tojás, 1 sütőpor, 2 normál méretű alma (+ mégegy, amiből 12 kockát vágtam, a maradékot a tésztába turmixoltam), kb 1dl tej (vagy kevesebb...), fahéj (/mézeskalács fűszer)


anyának egyébként jobban ízlett mézeskalács fűszerrel. igaz, nincs összehasonlítási alap...


tettem a tálcára egy cetlit, hogy "almás muffin". ebéd előtt már kevesebb mint a fele maradt meg (úgy, hogy a muffinzabáló öcsém nincs itthon, apa meg fogyókúrázik) és még a szülők mondják, hogy "ebéd előtt nincs édesség" :] erre a kevésre mostmár nem is csinálok krémet. de a héten mindenképp kipróbálom a fejeket:]




kedden pedig cseresznyés-csokoládés clafoutis-t sütöttem balázs szülinapjára. a recept szintén niki blogjáról származik. szerintem nem lett olyan szép, mint az övé :( de azért mindenkinek ízlett. balázst meg emlékeztette a kedvenc francia csokitortájára, úgyhogy azt hiszem ez pozitív :]




már csak egy utolsó süti van, amit meg szeretnék mutatni... (ígérem, nem alakulok át gasztro-bloggerré) ezt még tavaly sütöttem balázsnak az évfordulónkra. pici baglyos muffinok :] az alapja egy teljesen egyszerű csokis muffin, belenyomtam mindegyikbe egy negyed túrórudit. a tetejét vajas krémmel kentem be, a szeme rumos csokigolyó felezve, a közepében borsónyi barack lekvár, azon m&m's. a csőre lekvár, a fülecskéje mogyorós milka csokidrazsé felezve. kemény munka volt, és már egytől is rosszul lettünk, olyan tömény, viszont finom! egyébként az ötlet egy régebbi éva magazinból származik.


a muffinok azért lettek ilyen alacsonyak, mert itt még nem volt sütőformám...





ez meg csak úgy a hangulat kedvéért, tegnap estéről:




Nincsenek megjegyzések: