2011. február 18., péntek

A technika

Nagyon sokan írtatok mostanában, hogy hogyan készítem az új ékszereim... - sokaknak el is árultam. A technika alkalmazását nem én találtam ki, hanem én is úgy olvastam róla, ráadásul egy magyar oldalon. Viszont egy személyes ajándék kapcsán gondoltam kipróbálom. Így kezdtem én is kísérletezgetni ezzel.

Mondjuk ennek már jó ideje - mármint annak, hogy olvastam róla. Én akkor sem, és azóta sem tapasztaltam, hogy túl sokan űznék ezt az "ipart", ezért mertem belevágni. Arról nem beszélve, hogy ezzel eléggé ki tudom fejezni magam - különösen azoknál az ékszereknél, amiknél valami kis "pluszt" is bele tudok csempészni.

Eddig mindenkinek önzetlenül segítettem, és válaszoltam a kérdésekre... Régebben még a közös gyurmás oldalakon is. Tanácsot adtam abban, hogy milyen lakkot érdemes használni, milyen gyurmát és hol lehet jó áron beszerezni, akárcsak az egyéb alkatrészeket... Stb.

Eszter a napokban írt facebook-on egy bejegyzést, ami nálam feltette az i-re a pontot.
Én sem szeretnék irigynek tűnni, és ezt tényleg mondom úgy, hogy eddig elég tisztességesen válaszoltam a levelekre.
Persze csomóan tényleg csak otthon maguknak kreálnak ezt-azt, ami teljesen rendben van. És nem is vagyok az a fajta, aki arra "kényszeríti" az embereket, hogy inkább tőlem vásároljanak... Azonban az elég rosszul esik, amikor tippeket adok, megírom a lelőhelyeim, a tapasztalataim, majd azok az emberek az enyémhez hasonló kínálattal megjelennek Meskán, vagy Facebook-on.
Hangsúlyozom, nem azért írom ezt, mert irigy vagyok, hanem mert nekem is rengeteg időmbe, pénzembe, energiámba telt, hogy eddig eljussak, és ennyi tapasztalatra tegyek szert.

Sokat gondolkoztam, hogy az új technika linkjét megosszam-e... Talán később meg is teszem, viszont egyelőre az a véleményem, hogy ehhez elég minimális utánajárásra van csupán szükség. Egyrészt, mert van egy oldal, ami azoknak, akik gyurmáznak szerintem "alap" (...kéne, hogy legyen). Másrészt kb 2 szót kell beírni a google-ba...
Nem szeretném, hogy ezek az ékszerek is hasonló sorsra jussanak, mint a sütik, rózsák, és társaik. Akit igazán érdekel, és igazán szeretné csinálni, mert örömét leli benne/mert vannak szuper ötletei, az szerintem úgyis utánajár, és megtalálja!
Viszont ne haragudjatok, de nekem már se időm, se energiám, és már kedvem sem igazán van ennyi levélre válaszolni, és ennyi tanáccsal ellátni mindenkit.
És az önzetlenségem miatt sajnos rossz tapasztalataim is vannak... :(
Természetesen akinek nem inge...

Remélem nem haragszotok, és nem gondoltok rosszat rólam, és majd később is látogatjátok az oldalam! :)
És akinek szüksége van rá, remélem megtalálta a burkolt információkat a sorok között :)



És hogy kép is legyen:
Schall Esztitől rendeltem nemrég csodaszép ékszereket, és elsőre sajnos a gyűrűt sérülés érte, így Eszti kicserélte nekem. De maga a gyűrű alap még felhasználható volt - legalábbis saját célra... Így gondoltam, kipróbálom ezt a peremes verziót is :)
Ő most az enyém, és nagyon szeretem. Lehet, hogy rendelek majd ilyen alapokat, ha van rá igény... :)



36 megjegyzés:

Hosszú-Bardócz Éva írta...

Ahhh...ezzel már annyiszor,de annyiszor szembesültem,és tartsanak egyesek parasztnak vagy gonosznak,konkrét lelőhelyeket már nem adok ki,csak segítséget,támpontot adok ahhoz, hogy megtalálják,amit keresnek,egyedül is...

Edits Konditori írta...

igazából egyet is értek veled meg nem is.Az teljesen érthetö hogy nem akarod hogy azok az emberek kihasználjanak és a meskán fuss össze az eredménnyel.Meg az is igaz hogy a legtöbb gyurmás kérdésre egy kis utána járással meg lehet tudni a választ.Meg még hogyha nehéz is így olvasóként felfogni biztos fárasztó lehet az összes emilre válaszolni.Bennem csak azért van egy kis csalódottság mert én is kértem töled tanácsot,amire sokat kerestem a választ de nem találtam.(fényképezés,színkeverés)és mondjuk én nem is vagyok meskán mert külföldön élek+külföldi blogom van+külföldi vásárlóim.na mind1,a lényeg hogy megértelek is még ha rosszul is esik,de tök mind1 mert nem személyes.

Theia írta...

Én is kaptam már olyan megjegyzést, hogy milyen bunkó vagyok, amiért nem mondtam meg, hogy kell a fagyik tölcsér részét csinálni... Sőt, egy osztálytársam egyszer közölte, hogy mutassam már meg neki, hogy csinálom ezeket a sütiket, mert egy barátnőjének van vmi műköröm szalonja és oda kirakhatná árulni ezeket a fülbevalókat, olyan jópofák, csak hát nem tudja, hogy kell ilyet csinálni. :-P
Nagyjából 10 perc gyurma nyomkodás és próbálgatás után ki lehet találni, ha már konkrétan ugyanolyat akar készíteni, akkor legalább egy kicsit ötleteljen rajta. :-)

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Mona írta...

Igen, ilyen amikor a kisujjadat nyújtod és az egész karod kellene!
Különben meg tele van a net mindenféle ötlettel, van egy csomó videó, aki keres az talál! Szerintem. Aki meg még keresgélni sem képes, azt csak sajnálni tudom...
(Az előző is én voltam, nem vettem észre, hogy nem a saját fiókommal vagyok belépve)

Bekka Art írta...

Teljesen egyet értek Veled és maximálisan együtt tudok Veled érezni. Aki sose csinálta végig, fel sem tudja fogni, hogy mennyi idő, energia, mennyi gép előtt végigült este, pénz stb. eljutni egy bizonyos szintre ebben a témában (gyurmázás) itt Magyarországon, ahol még nagyon rendes alapanyagokat sem lehet kapni. Én is úgy gondolom, hogy járjon mindenki utána, ahogy Te is, Én is és sokan mások megtették úgy a gyurmás világban, mint a művészetek más területén is. További jó munkát Neked! BekkaArt

schall eszter írta...

Egyetértek maximálisan!
Szép lett a gyűrű nagyon.

Névtelen írta...

Persze, bizonyos szinten teljesen jogos, amit írsz. Kicsit én is csalódtam azért, mert mostanában nincs semmi időm neten keresgélni ötleteket, vagy pénzem mástól vásárolni, ezért érdekelt, hogy lehet ilyet csinálni. Nem adnám el őket senkinek, de ez a hobbim és a barátnőim nagyon örülnek, hogy ellátom őket ékszerekkel...
Mindenesetre, akkor majd keresgélek...ha eljutok egyszer odáig, és nyugi, szerintem ezért senki sem sértődik meg (csak az, aki tényleg csak az ötletet akarta ellopni)

Névtelen írta...

Teljesen igazad van, kíváncsiságból megnéztem, mennyi idő alatt lehet nulla előzetes tudással rátalálni a technikára (ha mondjuk valaki tényleg semmilyen gyurmás oldalt nem ismer), és 2 (!) Google keresés az egész! Szóval aki akarja, megtalálhatja.
Akik meg tényleg nem személyes célra ellopják az ötleteidet, azokkal ne foglalkozz, ilyenek mindig is lesznek. Te örülj a kreativitásodnak, nagyon szépeket csinálsz, és egyre szebb és profibb minden, amit feltöltesz :)

Névtelen írta...

ezt megkérdöjelezném.lehet hogy 2 gyurmás oldalt találsz de azokon a kicsit már nehezebb teknikai kérdésekre nem kapsz választ.és ez azért van mert a legtöbben csak az alap szintig jutnak el...(most még véletlenül sem a kingára gondolok) :)

bogarka írta...

Én nem értem, hogy miért nem osztod meg másokkal a technikáidat. Ha igazán tehetséges vagy, akkor úgysem leselkedik rád semmi veszély. Te is másoktól lested el az interneten keresztül, meg a köönyvekből, ők is önzetlenül feltették ingyen.

diana írta...

Hát akkor elnézést szeretnék kérni, hogy én is kérdeztem, hogyan is készülnek ezek a gyönyörűségek. Egy cseppet sem szerettem volna koppintani, vagy hasonlók, főleg, hogy egyáltalán nem is árulom a készítményeimet.
Egyetértek azzal, hogy vannak emberek, akik visszaélnek a kedvességgel, de biztosíthatlak, hogy nekem nem ez volt a szándékom.
Na de mindegy is:) Utána néztem minden esetre, a gyanúm pedig beigazolódott, az én nyomtatóm nem alkalmas az ilyesmire!
Remélem sok szépséggel fogsz minket elkápráztatni...
Üdv:
diana

Névtelen írta...

egyetértek
Hortoványi írta...
Én nem értem, hogy miért nem osztod meg másokkal a technikáidat. Ha igazán tehetséges vagy, akkor úgysem leselkedik rád semmi veszély. Te is másoktól lested el az interneten keresztül, meg a köönyvekből, ők is önzetlenül feltették ingyen.

kicsit túlértékeled az egyediségét a dolgoknak amiket csinálsz. tele van a net rózsákkal muffinokkal. sok egyedi dolgod van azokhoz gratulálok, szépek és ügyes vagy. ismerem az érzést amikor lemásolnak de azt is amikor megvádolnak azzal, hogy másolsz. ha nem bírod ezt ne adj el dolgokat a neten. föl van fújva.

Röfipingvin írta...

nem olvastam el az összes hozzászólást, de úgy gondoltam, hogy egy két gondolatot én is írok.
szerintem nem vagy önző. igen te is valahol tanultad, olvastad, szedtél ötleteket stb., de ahonnan te szedted onnan más is szedheti. én még ugyan nem nyitottam boltot, de el tudom képzelni milyen érzés lehet látni, hogy szembe jönnek a hasonmások. őszintén bevallom nem tudom, hogy az ékszerkészítés ezen ágában te vajon mekkora névvel rendelkezel (szerintem naggyal), de nem hiszem, hogy feltétlenül neked kéne (ingyen és bérmentve) "kinevelned" egy generációt, gyurmázó réteget. jó példa erre Vezsuzsi, aki gyöngyfűző tanfolyamokat szervez (nagyon tehetséges, régóta csinálja, saját mintái vannak etc), természetesen nem ingyen.
egyébként az külön "tetszik", hogy mennyien névtelenül szóltak hozzá a bejegyzésedhez.

Névtelen írta...

Röfipingvin, ennek főleg az az oka hogy nem sikerült bejelentkezni.

Guba írta...

Szia!
Bár én nem kérdeztem a "titkos receptet",úgy gondolom,hogy kicsit túlzás ez az egész. Rengeteg dolog nem a Te fejedből pattant ki,számtalanszor visszaköszönnek,akár külföldi oldalakat nézve.Gondolok itt a muffinoktól kezdve a nyalókákig. Ha valaki pedig teljesen ugyanolyat "alkot",mint Te,azt csak sajnálni tudom,a kreativitásának hiánya miatt. Nyilván nem azért kérdeznek,mert nem tudnak 2szót beírni a google-ba,hanem mert esetleg tapasztaltabbnak gondolnak.
Üdv.: Szandra

szallerandi írta...

Komolyan hihetetlen Kinga,hogy milyen emberek vannak! Ez valóban a "kisujjad nyújtod és a karod kell" effektus. Én is találkoztam már számtalanszor a jelenséggel,és én magam is szívesen segítek drótos ügyben, de csak bizonyos kereteken belül. Támpontokat adok, de NEM fogom kiadni a kulisszatitkokat, mert szerintem senki sem adja ki, hisz bolond lenne!!! Az az ő titka. Gondoljatok csak arra, hogy ha elmész egy kézműves vásárra, és kérdezősködsz, ki fogja megmondani a fazekasok közül, hogy milyen mázat használt, hány fokon égeti,és hol veszi? Persze,hogy rögtön konkurenciát lát, és fél, hogy elveszed a megélhetését!
És ha valóban érdekel valakit, akkor elkezd kutakodni,és higgyétek el,hogy meg lesz az eredménye!Csak egy kicsit elő kell venni a KREATIVITÁSOTOK, és PRÓBÁLKOZNI kell, mert ha csak ülsz,hogy én ezt nem tudom, az biztos nem visz előre!

Névtelen írta...

szerintem oké,hogy utána lehet járni mindennek de szerintem semmi olyan egyedi teknikád nincs amit máshol ne csinálnának,amit valóban titokban kéne tartani.Szerintem is egy kicsit fel van fújva ez az egész.Más gyurmás megtiszteltetésnek veszi ha töle kérnek tanácsot.de legalább tudjuk hogy te nem szívesen segítesz.bár szerintem ez nem a legjobb hírnév...

Névtelen írta...

Én is kíváncsi voltam, hogy csinálod, de utána néztem és megtaláltam. Egyetértek veled. Csak egy kérdésem lenne: olvastam valahol, hogy ha a mintát átitatom körömlakklemosóval, akkor hamarabb megszárad, ez tényleg így van?

Névtelen írta...

fölösleges kérdezned,úgyse válaszol rá...

. írta...

én azt olvastam rá válasznak h úgy tényleg hamarabb ha körömlakk lemosóval csinálod :D énkipróbálom

Julcsi írta...

Hortoványival és az arra rákontrázó Névtelennel értek egyet

egyrészt a muffinokon és a nyalókákon felesleges felháborodni,a gyurmások közül sztem mindenki ezt csinálja legtöbbet,mert erre van kereslet,plusz ált. ezzel is kezdik

másrészt,hogy nem osztod meg a technikát...igen,máshol,és más blogon is meg lehet találni,szóval igazán kitehetnéd,már nem változtatna semmin (aki meg ennyire hangsúlyozza,hogy nem irigy,ádehogy,nos...)
de az a legviccesebb,hogy olyan dolgot nem osztasz meg,amihez sok kreativitás nem kell,mert egy alapot mindenki ki tud gyurmázni,meg nyomtatni is,és a kettőt összetenni sem egy nagy kézügyességet igénylő dolog

néha visszatévedek ide,ha beírok valamit a keresőbe,de már meg sem lepődöm azon,amit írsz,és ahogy
annyiban valóban egyedi vagy,hogy senki másnál nem láttam még ilyen tökéletesen egybefonódva a álszerénységet a fitogtatással és büszkélkedéssel
nem mondom,hogy nincsenek jó dolgaid,de állandóan panaszkodsz,mintha te olyan nagyon egyedi lennél,már ne haragudj

de a naivságot ugyanúgy el tudom mondani byme Éviről is,meg az egyediséget is,már bocs,de 3000ft-ért összedobni pár gyöngyöcskéből egy nyakláncot nem nagy cucc,ugyanaz a monoton menet,és mindenki ájuldozik miatta,ami számomra érthetetlen
mással nem jövök elő,egyrészt terhes nőt nem sértünk meg,másrészt nem is ide való már
mindenesetre nevetségesek vagytok néha,mint aki nem is ezen a bolygón élt eddig...

. írta...

kipróbáltam most körömlakkal és jólett csak többször itasd át! :DD

riah írta...

A legviccesebb, hogy 1400 ft-ba kerülnek.
Ahogy észrevettem,a legtöbb gyurmás anyagköltség+ bonyolultság szerint árazza a termékeit.
Ha az anyagköltségbe gondolunk bele, egy 50g-os gyurma 510 Ft... vagyis anyagköltség max 10 ft alatt lehet (ja plusz a nyomtató).

Most már tényleg kíváncsi lettem arra a bizonyos blogra, ahonnan az ötletet elcsented, hogy ott mennyibe kerülnek ezek. Vagy jobbak-e a tieidnél. Ugyanis - már írták fentebb- , elég álszent dolog ez, hogy te nem féltékenységből nem írod ki. Heh :D
Ha egyedi cuccokat készítenél, akkor simán kirakhatnál minden linket, hisz te vagy az első benne vagy annyira ügyes vagy.
De gyurmázásban kb a japánok a legeredetibbek (amiket a tutorialok alapján látok), ők mégis simán megosztják a világgal- nem csak a terméket, hanem lépésről-lépésre a folyamatot.
Ide te nem fogsz eljutni soha, pedig ez az igazi nagyság.

(Jaj, de persze te vagy a legjobb!)

Névtelen írta...

én nem csak az ékszereid miatt látogatom rendszeresen az oldalad hanem a stílusa miatt,ahogy írsz és amilyen oldaladat mutatod nekünk.de azt hiszem tévedtem rólad...

timka írta...

Ejj, sok dolgot nem értek itt, de azt pláne nem, hogy miért szólnak bele egyesek, hogy ki hogyan áraz? 10 ezerért is árulhatja bárki a gyurma vagy egyéb ékszereit, legfeljebb nem veszik meg- ez legyen az alkotó gondja. Viszont az aláárazással nemcsak magának árt, hanem az alkotótársainak is.. És ha valaki mondjuk meg akar élni ebből, akkor biza MINDENT bele kell számolnia az árba. Valószínűleg Kingának az áraival nincs semmi gond, bizonyíték, hogy az emberek veszik őket és nagyon kelendőek.

Azon meg én magam is sokat rágódok, hogy mennyi maradjon meg műhelytitoknak, mint ahogy Kinga soraiból is kitűnik, hogy ő is szívesen segít, segített, de amikor azt látja az ember, hogy szívják mindenhonnan, sokszor önzésből, lustaságból, kihasználásból, akkor kinek van kedve jó szándékúan segíteni és a saját energiáit leapasztani?
Szerintem nagyon jó másoknak segíteni, nagyon jó továbbadni a tudást, nagyon jó, ha összeadódik egy alkotó közösség tudása és nagyon jól eső az is, ha mi kapunk segítséget. De ez a felállás itt elég egyenlőtlen.. érezni kellene a határt, hogy meddig lehet valakit nyüstölni.
Amúgy a google tényleg nagy segítség ám, csak nem kéne ennyire lustának lenni.

Okina írta...

Szerintem jogos amit Kinga ír.Én is naphosszakat ülök ültem a gép előtt, hogy megtaláljam hogy hogyan lehet megcsinálni azt az ékszert mint, gyöngyből mint gyurmából, és nem kis költségembe került mire megtaláltam a megfelelő kellékeket.
A szándéka az Kingának hogy ha le is szeretnék "másolni" amit ő csinál,még ha csak saját célra is. De foglallkozzon a kérdéssel hogy hogyan lehetne megcsinálni és hol lehet meg találni a leírását.
Sajnos az emberek egyre lustábbak nemcsak mozogni, de gondolkozni is, és tenni azért ami érdekli őket. Rögtön mindent azonnal akarnak.

LNóri írta...

Bizony én is szembesültem már azzal, hogy az ötletem megosztottam valakivel, aki egy az egyben lenyúlta. Pocsék dolog, ne bántsátok Kingát!

Unknown írta...

Anna:

Ahhhhh, már megint ordít rólad a beképzeltség. Nem lehet e mellett elmenni, te csináltál először gyurmasütiket, vagy gyurmarózsákat először??????? NEM!!!!! Akkor meg szállj már végre le a földre! Egyre többen hidegrázást kapnak a stílusodtól, egyre több a negatív komment, ez végre rádöbbenthetne arra, hogy ne értékeld már ennyire túl magad! Hallottam már olyan lányról, akitől viszont te loptál a Meska piacon, szóval akkor ki is itt a másoló? Köszi, nem kérek kommentárt, csak vedd már észre magad!

szallerandi írta...

Én ismételten szeretném megvédeni Kingát! Egyáltalán nem állította egy szóval sem, hogy ő találta fel a spanyol viaszt!Viszont talán az elsők között volt, aki ezt a fajta süti-édesség vonalat elkezdte a magyar részen.
És nem az a lényeg, hogy mekkora kreativitás vagy kézügyesség kell egy-egy dolog elkészítéséhez, hanem az ötlet, a megvalósítás. Ha megnézitek a kortárs művészeket, akkor minden laikus azt mondja, hogy ez csak krikszkraksz, ilyet én is csinálok. Nem az a lényeg, hogy ilyet én is tudok (ennyi pénzért, ennyi idő alatt ...stb) hanem az, hogy benne született meg az ötlet, az elsők közt volt. Szerintem legalább is.
Abba meg ne akarjon senki beleszólni, hogy ki hogyan áraz!!! Tudjátok az az élet nagy igazsága, hogy MINDEN ANNYIT ÉR AMENNYIÉRT MEGVESZIK! ha ő 10ezerért árulja, és megveszik, akkor csak tessék! Amúgy meg senki sem fog 10Ft anyagáron dolgozni, ha többet is kereshet rajta..hiszen ha nem is ebből akarunk megélni, de attól még mindenki annyit keres a dolgain amennyit tud....
És a névtelen kommentelőkben pedig lehetne annyi, hogy legalább aláírják, és vállalják a véleményüket, szerintem legalábbis, ez így igazságos!

riah írta...

Milyen érdekes, h hirtelen le lett tiltva a Név/névtelen bejegyzés írása egy időre :D

Névtelen írta...

igen Riah,ezen én is röhögtem

Norita írta...

Kinga! Nekem nagyon tetszenek a munkáid. Az egyedi alkotás nemcsak a technikáról szól, ennél sokkal összetettebb dolog... Te gyönyörűen fotózol, van egy egységes és bájos stílusod, és sikeres vagy... ezt irigylik a többiek, ne is hallgass rájuk...

A gyurmázáshoz nem értek, de az ékszerkészítés más ágaihoz igen... és tudom, hogy rengeteg időt és energiát fektettem már én is az anyagok , színek, technikák megkeresésébe, rengeteget kísérletezem a mai napig, ez ad sikerélményt... Mindenki dolgozzon meg a sikeréért! Úgyhogy hajrá, csak így tovább! :)

Gál Judit írta...

Kalotaszegi fülik :D (facebookon megosztva)galjudit88@gmail.com

Névtelen írta...

Sziasztok!
Végigolvasva a kommenteket azt kell mondjam, hogy mindkét oldalnak igaza van bizonyos dolgokban. Amit én sem értek, hogy miért ez a nagy "titkolózás" a technikát illetően. Bevallom, érdekelne, hogy mi lehet, kerestem is, de nem találtam. :( Na mindegy. Kinga ékszerei pedig szerintem utánozhatatlanok, mivel látszik rajtuk, hogy aki készíti őket, szívvel-lélekkel csinálja. Nem pedig csupán azért, hogy aztán eladhassa. És szerintem ez teszi egyedivé ezeket a műalkotásokat. Szóval csak így tovább! :)
Luin

riah írta...

jujjj
http://www.youtube.com/watch?v=mV6JFgzl7Y8