2012. november 24., szombat

Karácsonyi készülődés

Múltkor a Kikában, ma pedig a Tesco-ban gyűjtögettem karácsonyi tapasztalatokat...
Egyrészt én csak most realizáltam, amiről eddig csak olvastam: a naaaaagy karácsonyi pénzszórós, kapkodós, idegeskedős dolgot. Ezzel különösebben én nem tudok azonosulni. Na, mondjuk ha éppen van pénzem, akkor én is hajlamos vagyok elszórni ajándékokra, de nem csak úgy értelmetlenül, "muszájból"... hanem mert ajándékozás-függőségem van - már ha ilyen szó egyáltalán létezik:) Hónapok óta listát írok (Excel táblázatban minden családtagnak vagy 1-1 munkalapja, és szépen sorban írom az ötleteket), a nagyját már be is szereztem. De azért így is vannak dolgokra, amikre ha a bolt polcán ránézek, valaki egyből eszembe jut, és máris landol a kosaramban. Szóval én genetikusan imádok ajándékozni, de ez legyen a legnagyobb hibám;)
Most pedig a kézzel készült ajándékok sora jön. Nagyrészt már ezekkel is elkészültem, de a gasztro apróságok még vissza vannak. Addig is hímezgetek, festegetek, gyurmázgatok, mikor melyik meglepetés elkészítéséhez van épp hangulatom.... Közben itthonra is készülnek a díszek. Mire eljön advent első vasárnapja, már tényleg csak annyi dolgom lesz, hogy csinosítgassam a lakást. Meg persze az ajándékok csomagolása, de legalább arra sem az utolsó pillanatban, kutyafuttában kerül sor, hanem szépen kényelmesen, időben, és minél szebben, igényesebben, kreatívabban...





(a képek forrása: pinterest.com)



A másik meg amin gondolkoztam az áruházakban:
A díszek ár-érték aránya! Komolyan, elborzadtam... és nem azért, mert egy díszért nem vagyok hajlandó 3-400Ft-ot kiadni, hanem mert a nagy részük szokás szerint giccs (pl. ami még alapanyagánál fogva jól nézne ki - mondjuk egy fa dísz - azt is képesek elrontani egy löket csillámporral....), és nagyon elvétve lehet csak aranyos, szép, ízléses dolgot találni. A Tesco-ban nézegettem kockás anyagból varrott piros-fehér díszeket, 400Ft-ért. A szívnek komolyan mondom, szinte nem volt szív formája, nagyon silány munka volt. Pedig AMÚGY jól nézett volna ki. De ez meg az a kategória, hogy sokkal inkább olyan kézművesektől veszem meg, akiket ismerek, szeretek, és tudom, hogy szívvel-lélekkel készítik az apróságaikat. Arról nem beszélve, hogy sokkal igényesebb, precízebb munkát adnak ki a kezükből.
Úgyhogy egy 200Ft-os hóember díszen kívül nem is vettem semmit.

Ti is készülődtök már?

Nincsenek megjegyzések: