2016. január 23., szombat

Márvány bögrék


Bögre + körömlakk + víz + kerámiatoll = ❤

Nagyjából ennyi a receptje a képen látható bögréknek.


Ugyancsak karácsonyi ajándékötletekre vadásztam, amikor a kezembe akadt a spájzban néhány bögre, amiket még régebbi bolhapiacozásaim alkalmával szereztem be, mivel megtetszett a különleges formájuk, és megláttam bennük a lehetőséget.
De számost helyen lehet párszáz forintért bögrét venni, úgyhogy ehhez igazán nem kötelező a bolhapiacra ellátogatni... ;)

Kedvenc inspirációs forrásomat, a Pinterestet hívtam segítségül, ahol számos klassz DIY ötletet találtam.
Az amerikai oldalakon a Sharpie tollat használták, amiről én korábban sosem hallottam (nem olyan régen viszont a Metro áruházban pont belefutottam), úgyhogy totál amatőrként a kreatív hobby felé vettem az irányt, mondván ott biztos találni valamit...


Szerencsémre meg is találtam, amit kerestem: 

kerámiára és porcelánra használható (filc)toll.

Az egész egyszerű utasítások fel vannak tüntetve a csomagolásán. A száradási ideje elég hosszú (engem legalábbis meglepett) - habár frissen sem kenődik el, szóval nem teljesen értem, de minden szabályt betartottam :)
Ezt követően pedig 30 percig kell sütni sütőben, amire az én szörnyen rossz, sütisütésre gyakorlatilag alkalmatlan gázsütőm is teljesen jó volt!


Pinteresten ha beírjátok a "sharpie mug", vagy "diy mug" kifejezéseket, rengeteg, de tényleg RENGETEG ötletet találtok majd!
Én hirtelen úgy éreztem, hogy mindegyiket meg akarom csinálni, mostazonnal!
Azért végül sikerült kiválasztanom azokat, amikről úgy éreztem, legjobban passzolnak majd a bögrékhez, és a barátnőimhez, akik ajándékba kapták.


Ahogy a pinteresten böngésztem, belefutottam egy másik klassz ötletbe is, mégpedig a márványos mintájú bögrékbe.

Ezek elkészítése sokkal-sokkal egyszerűbb, mint ahogy elsőre tűnik.
Különösebb hozzávaló nem is szükséges hozzá, így én azonnal ki tudtam próbálni :)
Bár túl sokszor nem szoktam kész ételeket rendelni (legfeljebb pizzát:)), azért mégis akadt otthon egy olyan műanyag doboz.
Vizet öntöttem bele, és belecsurgattam az egyik körömlakkomból, aminek kellően vagány a színe, de igazán már mégsem használom. Egy fogpiszkálóval picit széthúztam a lakkot, majd belemerítettem a bögrét. Rögtön ki is emeltem, majd hagytam száradni.

Azért ha megcsináljátok, azt a hibát ne kövessétek el, mint én: véletlenül a körömlakkozás után égettem ki a mintán a bögrét, emiatt a márványos minta itt-ott picit narancssárgás lett. 
Aki kíváncsi, itt a videót is megnézheti:








Ti is készítettetek már hasonlókat? :)


xoxo,
Kinga

Nincsenek megjegyzések: