2016. február 8., hétfő

Make time- rozetta

A most következő alkotást eredetileg a ScrapBolt januári kihívására szerettem volna elkészíteni, de a határidő miatt ez sajnos lehetetlen volt.
A kihívás lényege, hogy egy szó köré scrappeljünk, ami szeretnénk, ha egész évben szem előtt lenne (Ali Edwards 'one little word'-je nyomán). Ahogy elolvastam a részleteket, rögtön tudtam, hogy mit szeretnék: olyasmit, amit kitehetek a lakásban, amit tényleg mindig látok, és olyan szót kerestem, ami segít és motivál az elkövetkező hónapokban.


Ez a szó a 'make time' lett, ami bár nyelvtanilag nem biztos, hogy a leghelyesebb, nekem így, ebben a formában mégis kifejezi, amire szükségem van. Effektíve időt nem tudok 'csinálni', viszont nagyon fontos az időbeosztás, szinte minden ezen múlik szerintem, nekem mégis ez a gyenge pontom. Időt kell, hogy CSINÁLJAK a tanulásra (most leginkább erre), az edzésre, főzésre, és a hobbijaimra is. Nem szabad megengednem, hogy csak bambuljak, és ússzak az időben, hanem jól ki kell használnom a napjaim.
Úgyhogy nekem a 'make time' ezt jelenti, és egy fontos mottó idénre.

És tudjátok mi a legmenőbb dolog? Ha a (leendő) sógornőtöknek van lézervágó gépe! Ja, igen... nekem ilyen sógornőm van :))) Szóval abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy csak egy nagyszerű betűtípust kellett találnom, Évi pedig kivágta. Ezen annyira belelkesültem, hogy elmondani sem tudom...
Ezúton is köszönöm Somogyi Éva grafikusnak, akiről ITT, ITT, ITT és ITT olvashattok, és nézhetitek meg a gyönyörű papírmunkáit :)

Azt is rögtön tudtam, hogy rozettát készítenék, amire Edit alkotása nagyon inspirált, régóta szemeztem vele.

Én 6 db A5-ös lapot használtam, amiket 1/2 inchenként bígeltem. Nem semmi meló volt, kellett hozzá türelem...

A többi már csak a spontán alkotómunka eredménye. Nem vittem túlzásba, azt szerettem volna, ha a felirat kap hangsúlyt, szerencsére ebben azért a betűk mérete is segített...
Válogattam a papírjaim között, kipróbáltam néhányat, de az egyértelmű volt, hogy apró mintás (például virágos) nem nagyon jöhet szóba. Kezembe akadt egy fekete(sötétszürke?)-fehér csíkos papír, ami jónak bizonyult, a maga egyszerűségével klasszikusnak mondható, mégsem nyomta el a szöveget. Viszont sajnos rövid volt a betűkhöz képest, sehogy sem tudtam ízlésesen elhelyezni. Van egy 12"-es papírtömböm, amiben még volt 1 db ff csíkos lap, de nem akartam belevágni. Ekkor jött az ötlet, hogy akár csinálhatnék is... szóval fogtam egy sima fehér kartont, amit 1-1 csík dekortapasszal leragasztottam, és egy szivacs segítségével felvittem a fekete festéket. Talán még jobban is tetszik így, mint azzal a papírral, amit eredetileg választottam.

A fröcskölést sajnos nagyon elszúrtam, nem vagyok vele megelégedve. De addigra a rozetta másik oldalát már rögzítettem egy kartonlaphoz, úgyhogy a másik oldala sem jöhetett szóba (az meg teljességgel ki volt zárva, hogy nekiálljak egy újabbnak:P ).
Annyira talán azért nem vészes, csak kicsit bánt a dolog.


A betűket Brilliance Dew Drop 'galaxy gold' tintával színeztem. Ezen kívül néhány NCsD díszt (polaroid keret, levél chipi, virág) használtam, és kész is!
Pakolásnál még kezembe akadt két csíkos papírszívószál, de végül elvetettem az ötletet.


Azt még ki kell találnom, hogy hova és hogyan akasztom fel, de már alig várom, hogy a végleges helyére kerülhessen.










Nincsenek megjegyzések: