2018. március 1., csütörtök

Farsangi unikornis fejdísz

Egy kis kikacsintás következik a scrapbook világából, ugyanis közkívánatra megmutatom az unikornisos farsangi fejdíszem, és azt is leírom, hogyan készítettem.

Akik követnek instán, azok már az egyik storymból tudhatják, hogy múlt hétvégén egy farsangi buliban jártam, és eredetileg Frida Kahlo-nak szerettem volna beöltözni. (Közben észrevettem, hogy kedvenc stílustanácsadóm, Tímea is ezt a jelmezt választotta gyermekei ovis farsangjára 🙈)
Egy itthoni "szemöldök-próbát" követően az ismerőseim körében büszkén újságoltam, hogy milyen jelmezzel készülök. Már elő is készítettem a fejpánthoz a művirágokat. Aztán szembesültem vele, hogy nagyjából senki nem tudja, miről/kiről beszélek, így azt gondoltam, mégsem lenne mókás "összenőtt" szemöldökkel megjelenni. Viszont virágaim amúgy is voltak (egy régi lánybúcsús hajpánt maradékaként), így kézenfekvő volt, hogy unikornis legyek :D (ne kérdezzétek...)

Szóval erről a fejdíszről van szó, lejjebb görgetve elolvashatjátok, hogyan készült:



Sok-sok videót és fotót megnéztem a témában, és nem állítom, hogy ne lehetne ennél egyszerűbben elkészíteni, de én igyekeztem abból dolgozni, ami volt itthon hozzá.

Alapanyagok és eszközök:
  • széles hajpánt
  • szalag
  • gyapjúfilc (fehér és rózsaszín)
  • tű, cérna
  • ragasztópisztoly
  • olló
  • vatta
  • művirágok
  • arany színű füstfólia (Pentart)
  • 3D ragasztó
  • ecset
Elkészítés:

Egy viszonylag csúnya, fekete hajpántot sikerült beszereznem, de nincs jelentősége, mert a szalaggal szépen elfedtem. A hajpánt végére pöttyintettem egy kis ragasztót, ide illesztettem a szalag végét, majd egészen szorosan végig tekertem vele az egészet. A végét szintén ragasztóval rögzítettem. El is készült az alap.
A tülökhöz kivágtam egy háromszöget a gyapjúfilcből (ehhez én halvány rózsaszínt használtam). A hosszabbik oldal mentén félbehajtottam a háromszöget, és összevarrtam a két oldalát, majd kifordítottam, így egy kúpot kaptam. A gúlát kitömtem vattával.
Tipp: célszerű a vattát minél apróbb darabokra tépkedni, hogy szép egyenletesen töltsük ki vele a kúpot! Miután teljesen kitömtem, jobb híján egy tíz forintost tettem a végébe (bár egy nagy gomb költséghatékonyabb lehet, ha van kéznél :D), jól beragasztóztam, és a tülök végeit szépen visszahajtottam. Itt következett a szenvedős rész, mert nagyon szerettem volna, ha szépen fényesen csillog a tülök. Először arany színű akrillal átmaszatoltam az egészet, de így kifejezetten nem tetszett, mert inkább barnás lett az összhatás. Miután megszáradt, az egészet lekentem a Pentart 3D ragasztójával, és a szárítási időt követően bevontam arany füstfóliával. Nem lett tökéletes, helyenként kicsit le is jött, de összességében nem annyira észrevehető.
Tipp: Nyilván a legtutibb megoldás mondjuk az lenne, ha a palástot arany textilbőrből vágnánk ki, de ahogy említettem, hozott anyagból dolgoztam. :)
A tülök csücskétől kezdve egy színben passzoló hímzőfonallal spirálisan végigtekertem az egészet. A csücskön átszúrtam a tűt, itt rögzítettem a cérnát egy csomóval, a végét pedig a tövénél elvarrtam.
A fülekhez először papíron rajzoltam egy sablont (egy kisebbet és egy nagyobbat), majd ezt körberajzoltam a filcen, és kivágtam. A külső (fehér) és belső (rózsaszín) részeket összeragasztottam, majd a fülek két csücskét egymáshoz közelítve rögzítettem őket 1-1 pötty ragasztóval, ettől lettek ilyen "3D-sek".
Tipp: Miután megvoltak a fülek, az aljukat jól beragasztóztam, ráhelyeztem őket a maradék gyapjúfilcre, és körbevágtam, így csináltam nekik "talpakat". Így sokkal egyszerűbben és masszívabban lehetett őket rögzíteni a fejpánthoz.
Innentől pedig már a móka része következett :) Minden "alkatrészt" bő ragasztóval felrögzítettem a hajpántra: a tülköt középre, a füleket pedig egy kis hely kihagyásával szimmetrikusan. A virágok felragasztására nincs szabály, tulajdonképpen attól is függ, hogy milyen virágaink vannak.
Tipp: Én a művirágokat évekkel ezelőtt ebay-ről rendeltem, de jó megoldás lehet például filcből elkészíteni őket.

Ha bármi kérdésetek lenne, nyugodtan írjatok! És időnként öltözzetek be - ha nem is unikornisnak -, mert jó móka! :)








Nincsenek megjegyzések: