2014. július 7., hétfő

Képeslap és csomagolás

Le kell szögeznem, hogy nagyon szeretem a papírokat. Rengeteg színű-mintájú kartont és csomagolópapírt (és szalvétát) felhalmoztam otthon, ezeket előszeretettel használom különböző kreatív célokra. Otthon Sizzix-szel ráadásul még több dolgot tudok belőlük alkotni, a határ tényleg a csillagos ég.
Tudom, manapság az embereknek semmire sincs ideje, de én mégis szeretek ilyen dolgokkal szöszmötölni, ráadásul a boltokban kapható ajándéktasakokat, képeslapokat indokolatlanul drágának tartom. Arról már nem is beszélve, hogy mennyire "egyediek" (semennyire).
Szóval szeretem ezeket is saját kezűleg megoldani. A most bemutatott darabok elkészítése semmi olyan eszközt/alapanyagot nem igényel, amit ne lehetne otthon fellelni, vagy egy papír/rövidáru boltban beszerezni. Sőt, közben még újra is hasznosítunk!
Az külön tetszik ezekben, hogy harmonizálnak egymással. Boltban vásárolt csomagolásoknál, képeslapoknál ezt valamivel nehezebb összehozni.

1. képeslap:
Képeslapokhoz az egyik kedvenc "alapanyagom" a harisnyák kartonja, amire rá szokták simítani a nejlon csomagoláson belül. Ennek szép lekerekített sarkai vannak, félbehajtva tökéletes alap.
A képen látható darabot egy egyszerű kottás csomagolópapírral (IKEA) dobtam fel, aminek a sarkait mintalyukasztóval díszítettem. A masni mintás csipkét az etsy-ről rendeltem, de hasonló darabokat bolhapiacon is be lehet szerezni, de szerintem még otthon a nagymama holmijai között is találhatunk. Persze a csipke helyett bármi más is használható: szatén/papír virág, masni szalagból, gomb, stb.
Az utolsó hozzávaló pedig a szatén szalag, amiből nálam mindig akad, mert a ruhák akasztóját mindig kivágom, és elteszem "bármire jó lehet" címszóval.

Alapanyag- és eszközlista:

  • kartonpapír
  • mintás papír (pl. maradék csomagolópapír)
  • olló
  • papírragasztó
  • csipke (vagy bármi más a díszítéshez..)
  • lyukasztó
  • szalag





2. csomagolás:
Talán ez az egyik legegyszerűbb mindegyik közül, de jó példa arra, hogy drága csomagolópapír helyett mennyire egyszerűen és egyedien meg lehet oldani az ajándékok ízléses körítését.
Nagyon szeretem a sima, postai csomagolópapírt, mert nagyon jól variálható. Egyetlen hátránya, hogy a cellux nehezen ragad meg rajta, de ha ragasztó helyett csak átkötjük a csomagot, akkor kiküszöbölhetjük a problémát. Különösebb leírást szerintem nem igényel ez a csomagolás... :)

Alapanyag- és eszközlista:

  • postai csomagolópapír
  • mintás papír (nekem maradék lehullott csomagolópapír volt)
  • szalag (az enyémhez IKEA-s papír szalagot használtam, de akár a textil szalag is jó lehet, vagy raffia)
  • olló
  • papírragasztó




3. ajándékzacskó:
Elég hirtelen ötlettől vezérelve pattant ki a fejemből ennek a zacskónak a gondolata. Épp valamit "nagyon kellett csinálnom", és mivel a képeslapot és a csomagolást már kipipáltam, bevillant az ajándékzacskó.
Ez itt nem a reklám helye, de az összegyűjtött szatyraim közt ott lapult egy intimissimi-s papírzacskó, ami teljesen jó állapotban volt, ráadásul nekem alapvetően tetszik a színvilága, mintája.
Gondoltam hát, kéne ezzel valamit kezdeni...
A közepén lévő intimissimi-feliratos barna csíkot lefestettem fehérre, majd egy keskenyebb sávba csomagolópapír csíkot ragasztottam. Ennek a közepére jöhetett az ismét visszaköszönő csipke (ami az előzőekhez hasonlóan ugyancsak helyettesíthető), és már kész is!
Szerintem egy igazán különleges, szép darab lett.

Alapanyag- és eszközlista:
  • papír reklámzacskó (pl. intimissimi, tezenis, stb., de papírboltban lehet kapni sima natúr színűt is)
  • papírragasztó
  • olló
  • mintás papír/csomagolópapír
  • csipke
  • festék (én fehér temperát használtam, de jó az akril, vagy hobby festék is)



2 megjegyzés:

Tündéri Lonka írta...

nagyon klassz és hasznosítható ötletek, köszi!

Ditti írta...

örülök, hogy visszatértél, már hiányoztál! :)
Nagyon szép dolgokat alkottál! :) Jót mosolyogtam, mert a pulcsikból én is mindig kivágom az akasztót és elteszem, hogy jó lesz majd valamire. :)