2016. április 11., hétfő

Én és a Fuse-om

Húsvétra egy csodás eszközt kaptam ajándékba, amit valószínűleg minden project life albumot vezető ember értékelni tud :)
A Fuse tool tulajdonképpen egy pirográfra hasonlító szerszám, 2 különböző fejjel. Az egyikkel vágni lehet, a másikkal pedig forrasztani. Bármilyen "bugyihoz", azaz fóliatasakhoz használható.



Alapvetően a sn@p albumom tasakjaihoz szeretném majd használni, de gyakorlásként "összedobtam" egy kis ajándékot az egyik barátnőm szülinapjára :)

Kezdés előtt megnéztem jópár videót a youtube-on, illetve a magyar blogok leírásait is végigböngésztem. Nem tűnt bonyolult dolognak, de a tasakok kivágása mégis nehézséget okozott.
Ahogy nekiálltam az első tasaknak, sok olyan probléma merült fel, amit talán érdemes megosztanom Veletek is, hátha másnak hasznos lehet.



Szóval néhány pontban kiemelném azokat a dolgokat, amik nekem beváltak a Fuse használata során, és szerintem érdemes odafigyelni rá. Íme:
  • mindenképp üveg alátétet használjunk! Én azokból a képkeretekből, amiknél csak magát a keretet használtam fel, mindig eltettem az üveglapot. Ez tökéletes volt, főleg a skálázott vágólap fölött.
  • bár a Fuse-hoz jár egy fém vonalzó is, nekem jobban bevált, hogy a saját, hosszú vonalzómat használjam.
  • fontos, hogy előbb vágjunk, és utána jöjjön csak a forrasztás! Erre azért van szükség, mert a vágáshoz egy lapot kell behelyeznünk a tasakba, ami hőszigetel, így tudjuk csak az egyik felét elvágni - máskülönben összeforrasztaná a tasak két oldalát.
  • Tehát a vágáshoz helyezzünk a tasak belsejébe egy akkora lapot, ami teljesen kitölti. A hegyes fejjel vágjuk ki azokat a részeket, ahol szeretnénk, hogy nyitottak legyenek a zsebek.
  • Használjunk fogót! Egy laposfogó segítségével könnyen kicserélhetjük a fejeket anélkül, hogy meg kéne várni, míg kihűl és újra felmelegszik az egyik és másik fej.
  • Arra viszont figyeljünk, hogy valamennyire használat közben is lehűlhet a fej, illetve a fejcsere után is érdemes 1-2 percet várni, míg újra rendesen felforrósodik. Én jártam úgy vele, hogy forrónak gondoltam (hiszen már percek óta dolgoztam vele), de a tasakkal érintkezve annyira kihűlt, hogy csak félig-meddig sikerült a forrasztás - kézzel simán szét tudtam szedni.
  • A tasakokon alkoholos filccel berajzoltam, hogyan szeretném elhelyezni a zsebeket. Azt vágás/forrasztás után körömlakklemosóval le tudtam törölni.
  • Végül pedig azt javasolnám, hogy a forrasztásnál - hacsaknem az egész tasakon végig húzódik a vonal - a többi tasakba szigetelésként tegyünk egy kis papírt arra az esetre, ha picit megszaladna a kezünk. Épp elég, ha csak 1-2 mm-rel húzzuk tovább a fuse-t, de nagyon bosszantó, ha véletlenül beleforrasztunk egy másik zsebbe. Bár lehet, hogy némi rutinnal ez már simán elkerülhető, de a kezdetben szerintem mindenképp hasznos :)

Ezeket az apróságokat szem előtt tartva gyakorlatilag bármilyen elrendezésű tasakot el tudunk készíteni :)



Végül pedig következzen néhány részletfotó a szülinapi ajándékról.
Nagyon egyszerűen készült, igazából egy fényesebb genotherm ("bugyi"), papír, matrica, fotó, hurkapálca, akrilfesték és szalag kellett hozzá. Na meg persze a fuse :)




Nincsenek megjegyzések: